De kwaliteit van online casino’s kun je op vele verschillende manieren meten, maar eigenlijk is er één factor die doorslaggevend is: De service. Een goed en betrouwbaar online casino zal goede service leveren. Een online casino waarvan de service tekortschiet, schiet doorgaans ook tekort op andere vlakken.
Wat is goede service?
Goede service is eigenlijk een hele brede term. In de wereld van online casino’s komt het er kort gezegd op neer dat je als klant kunt rekenen op je veiligheid, betrouwbaarheid en comfort.
Met veiligheid wordt bedoeld of je met een gerust hart vertrouwelijke gegevens online met een casino kunt delen. Betrouwbaarheid betekent in dit geval in hoeverre een casino je een eerlijk spel met eerlijke kansen kan garanderen en comfort verwijst naar de algehele ervaring die je hebt als klant.
Bij deze casino's kan je veilig online gokken!
Hoe meet je service?
Het woord ‘service’ is eigenlijk heel subjectief. De meningen over wat goede service is kunnen dus heel erg uiteenlopen. Toch is er een vrij eenvoudige manier om te checken of het online casino van jouw keuze goede service levert. Dit kun je namelijk meten door contact op te nemen met de helpdesk van een online casino.
De helpdesk van een online casino kun je doorgaans bereiken per e-mail, live chat en/of telefoon. Dit zijn uitstekende kanalen om bijvoorbeeld uit te vinden wat de gemiddelde RTP van een casino is. Ook kun je er terecht met vragen over bijvoorbeeld privacy.
De kenmerken van een goed casino
De reden dat contact met een helpdesk zo inzichtelijk kan zijn is dat het direct laat zien hoe een online casino met haar klanten omgaat. Een goed casino zal als geen ander begrijpen dat het best eng kan zijn om vertrouwelijke gegevens online met een onbekende te delen. Ze zullen dan ook de nodige moeite doen om duidelijkheid te verschaffen.
Om die reden zal een goed online casino dan ook altijd snel reageren op een mail of chatbericht. Ook zal een bedrijf dat goede service verleent maar wat graag openheid van zaken geven. Je zou dus kunnen stellen dat je een goed casino herkennen kan aan de kwaliteit van het gehele bedrijf.
Hulp komt vaak van verre
Bedenk wel dat online casino’s tot op heden nog geen Nederlandse bedrijven zijn. Er zijn wel casino’s die zich uitsluitend richten op de Nederlandse markt en dan ook een site hebben die geheel in het Nederlands is geschreven, maar ook dit zijn buitenlandse bedrijven, gevestigd in landen als Malta of Gibraltar.
Het land van herkomst zegt absoluut niets over het niveau van de geleverde service, maar vaak wel over de taal ervan. Wanneer je met een online casino in gesprek gaat (buiten het spelen om), dan is de kans groot dat je niet in het Nederlands te woord wordt gestaan.