Wie een online casino bezoekt wil eigenlijk maar één ding weten: Is dit een partij waar je van op aan kan? Er zijn verschillende dingen waar je naar kunt kijken bij het kiezen van een online casino, maar er is ook iets wat je kunt doen en het is heel simpel: Neem contact op met het online casino in kwestie.
Op de voorpagina is het bij de meeste online casino’s doorgaans een zee van pracht en praal, maar elk casino zal op haar pagina ook een link hebben naar het formele gedeelte, oftewel tabbladen zoals ‘About’ of ‘Contact’. Hier vind je algemene informatie over het casino als bedrijf, veel gestelde vragen en, als het goed is, ook een manier om in contact te komen met het casino.
Mocht de contactoptie er niet zijn, of mocht deze zodanig verborgen zijn dat het haast lijkt alsof het casino niet wil dat je contact met ze opneemt, dan is dat op zich al geen goed teken. De manier waarop je de kwaliteit van een casino kunt testen is namelijk door ze een mail te sturen met vragen. e zou bijvoorbeeld een mail kunnen sturen en daarin vragen naar het gemiddelde RTP van het casino, of bijvoorbeeld vragen wat de voorwaarden zijn van een bepaalde casino bonus. Op zich maakt het niet zo heel veel uit welke vraag je stelt. Het gaat er juist om hoe de vraag wordt beantwoord.
Bij deze casino's kan je veilig online gokken!
Email support van een casino beoordelen
Een goed online casino zal niet treuzelen met antwoord geven. Natuurlijk kun je niet verwachten dat een mail binnen enkele seconden wordt beantwoord, maar langer dan 24 uur zou het niet moeten duren, zeker niet op doordeweekse dagen. Het kan zijn dat het casino dat je mailt opereert vanuit een andere tijdzone dan waar jij je bevindt (bijvoorbeeld als je casino op Curaçao of Costa Rica is gevestigd). Wees dan dus niet verbaasd als het een paar uur duurt voordat je mail wordt beantwoord. In de regel geldt echter dat een goed online casino haar (toekomstige) klanten snel te woord zal staan.
De kwaliteit van het antwoord weerspiegelt de kwaliteit van het casino
Behalve de snelheid waarmee je te woord wordt gestaan, dien je ook te kijken naar de kwaliteit van het antwoord. Belangrijk is hiermee om te kijken in hoeverre het casino openheid van zaken geeft. Is je antwoord een verkapte promotie om je maar zo snel mogelijk een account te laten aanmaken of wordt er juist eerlijk op je vragen ingegaan zonder de zaken mooier te maken dan ze zijn.
Ook voor bestaande klanten
Ook bestaande klanten zullen de kwaliteit van hun casino terugvinden in de kwaliteit van de helpdesk. Online support is bij een online casino misschien wel de belangrijkste schakel tussen klant en bank. Vandaar dat een e-mail een goede methode is om de algehele kwaliteit van een casino te meten.
Waar je nog meer naar kunt kijken
Hierbij moet wel gezegd worden dat er natuurlijk nog wel meer dingen zijn waar je als klant naar kunt kijken voordat je met een online casino in zee gaat. Denk bijvoorbeeld aan de licenties die een online casino heeft, in welke landen deze zijn uitgegeven, wat de ervaringen van andere gebruikers zijn, hoe de casino bonussen zich verhouden tot die van andere casino’s, noem maar op.
Dat neemt niet weg dat een eenvoudig e-mailtje je daadwerkelijk in contact brengt met het casino en daarmee een doorslaggevende factor kan zijn als je moet beslissen in zee te gaan met een online casino of niet.